מתכוניםצפה בהכל

אוזני המן ללא גלוטן מתכון שחייב להכיר

כולם אוהבים אוזני המן אך לא לכלום יש את האפשרות לאכול אותם באופן חופשי, יש המון אנשים כיום וילדים שאלרגיים לגלוטן

כולם אוהבים אוזני המן אך לא לכלום יש את האפשרות לאכול אותם באופן חופשי, יש המון אנשים כיום וילדים שאלרגיים לחומרים שאוזני אמן עשויים מהם לדוגמא: ביצים, גלוטן ועוד. כמובן שגם לזה יש פתרון איך לא והומצא גם לאנשים שלא אוכלים גלוטן את המאכל שכולנו אוהבים אוזני המן.

צליאק – היא מחלת מעי אוטואימונית תורשתית הנובעת מרגישות לגלוטן, חלבון המצוי בדגנים מסוימים. מחלה אוטואימונית היא מחלה שבה מערכת החיסון, שתפקידה להגן על הגוף מפני זיהומים, תוקפת בטעות תאים בריאים בעקבות חשיפה לחומרים שאותם היא מחשיבה למסוכנים – במקרה הזה גלוטן.

אוזני המן ללא גלוטן

הכמות לפי המתכון היא כ25-30 אוזני המן

:להכנת הבצק ללא גלוטן

220 גרם קמח נטול גלוטן

100 גרם אבקת סוכר

200 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות

20 גרם כל אגוז שתרצו שיהיה טחון

50 גרם קורנפלור

קוטר מלח

כפית תמצית וניל,

1 ביצה L, 

3 כפות חלב לפי צורך

למילוי: 

ממרח תמרים, שוקולד, ריבה, כל ממרח שתרצו.

אופן ההכנה:

במעבד מזון או ידנית ערבבו את הקמח ללא הגלוטן, חמאה, האגוזים שבחרתם, מלח, תמצית וניל. עד מתקבלת עיסה אחידה ומפוררת. מוסיפים ביצה ממשיכים לעבד את הבצק עד שנוצרים גושי בצק, במידה והבצק אינו מתאחד אפשר להוסיף עוד כפות חלב או מים, לפי העין. אחרי שהבצק התאחד מוציאים אותו על משטח עבודה, במידה והוצאתם את הבצק והוא לא אחיד המשיכו לאחד אותו באופן ידני, שטחו אותו לצורה דקה, עטפו את הבצק שלכם בניילון נצמד וקררו אותו במקרר לשעה אחת. אחרי שהבצק התקרר מוציאים אותו בחזרה על משטח העבודה, מקמחים את המשטח ומתחילים לרדד את הבצק לעובי של כ2.5 עד 3 מ"מ. לוקחים כוס או עיגול כלשהו ויוצרים עיגולים על הבצק המרודד וממלאים כל עיגול במלית שהכנתם מראש סוגרים את הצדק הממולא לצורת אוזני המן השתדלו שלא למלה הרבה מהמלית שבזמן אפייה התערובת לא תצא החוצה. אחרי המילוי שימו נייר אפייה על תבנית אפייה ושימו כל אוזן המן בנפרד מהשנייה חממו את התנור מראש ל170 מעלות. זמן האפייה הוא בין 15-20 דק תלוי בתנור או עד קבלת צבע זהוב. מצננים ושומרים בקופסא אטומה לשמירה על הטריות. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

חג שמח ובתאבון.

לעוד נושאים שיכולים לעניין אותך:

עבודה מהבית ללא ניסיון – מה האפשרויות שלכם ולמי זה מתאים

להיות בריא זה לאכול פירות וירקות

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button